Články

Recenze Elektrokola Apache Manitou E3 2017 16Ah

Dnes Vám představujeme horské elektrokolo Apache Manitou 2017 typ E3, což je vrcholný model ve své třídě s nábojovým motorkem typu silent+ o nominálním výkonu 250W a špičkovém až nějakých 500-600W.

Horské elektrokolo s inovovaným, ještě agresivněji tvarovaným hliníkovým rámem, částečně integrovanou baterií a nejvyšší verzí zadního nábojového elektromotoru cílí na sportovně založené i rekreační cyklisty všech věkových a výkonnostních skupin. Jeho domovem jsou převážně lesní stezky a pěšiny, cizí mu však není ani jízda po silnicích či cyklostezkách. Pohodlí zaručí nejen do detailu vyladěná geometrie, ale především bohatá základní výbava se vzduchovou vidlicí, hydraulickými kotoučovými brzdami a stabilními 27,5" zapletenými koly.

Klíčové vlastnosti:

  • kompletně přepracovaný hliníkový rám se sportovně střiženou geometrií a částečně integrovanou baterií
  • výkonný pohonný systém Apache Power Silent Plus se zadním zapleteným elektromotorem Bafang
  • možnost přepnutí do takzvaného off-road režimu s nominálním výkonem až 350 W
  • lithium-iontová rámová baterie LG s kapacitou 16 Ah (576 Wh)
  • vzduchová vidlice SR Suntour XCR 32 LO-R Air se zamykáním na korunce

 

Podrobný popis:

  • kompletně přepracovaný hliníkový rám s originálními profily hlavních trubek a hydroformovanou spodní rámovou trubkou s částečně integrovanou baterií
  • pohon Apache Power Silent Plus se zadním zapleteným elektromotorem Bafang, nominálním výkonem 250 W a maximálním točivým momentem až 45 Nm
  • možnost přepnutí do takzvaného off-road režimu s nominálním výkonem až 350 W
  • možnost uživatelského nastavení maximální rychlosti až do 40 km/h
  • lithium-iontová rámová baterie značky LG s celkovou kapacitou 16 Ah (576 Wh)
  • kompaktní ovládací displej Apache Power Codac s širokou škálou funkcí
  • vzduchová vidlice SR Suntour XCR 32 LO-R Air se zdvihem 100 mm a uzamykáním z korunky
  • kvalitní komponenty značky Shimano včetně hydraulických kotoučových brzd
  • pevná 27,5“ zapletená kola s 21 mm širokými ráfky Remerx Rock Disc

 

Testovaná trasa:

Vrchlabí - Luční bouda 

Délka trasy: 41Km tam a zpět

Celkové zdolané převýšení 1350m

Trasa je velmi kopcovitá a pro průměrného cyklistu bez elektrifikace kola je to opravdu značný výkon ji zdolat.

 

Dojmy z jízdy:

S elektrokolem Apache Manitou E3 byla tato trasa neskutečný požitek, jízda do kopce skoro ještě lepší než jízda z kopce.Většinu trasy se dalo jet s malou asistencí 1-2 st. Pokud využijete dobrého zpřevodování kola tak můžete jet na nejlehčí stupeň převodníku a i s nízkýma asistencema přípomoci vyjedete pomalu a bez většího zadýchání většinu kopců.

Posezení na elektrokole je velmi komfortní, kolo má kratší představec a široká řidítka, sedíte víc rovně a je to opravdu pohodlné.Motorek silent+ velmi dobře táhne a není moc slyšet, další výhodou je jednoduché odemknutí omezovače rychlosti na LCD displeji, kolo pak tahá až ke 40Km/h, samozdřejmě jen po rovině a musíte mu příšlapem hodně pomoci aby se dalo jet až těch 40, ale přez 35Km/h se většinou dostanete vpohodě. 

Z Vrchlabí až na bufet na rozcestí je velmi slušná asfaltka, ke konci již trochu rozbytá a tak vítáme vlastnosti velmi dobré přední vzduchové vidlice, která si s nerovnostmi a dírami velmi dobře poradí.Od bufetu na rozcestí je to jen kousek k Výrovce a pak nastává největší krpál.Na asistenci přidáváme vyšší stupeň 3-4 a ještě máme rezervu. Do kopce se pořád jede výborně, jen tu je zrovna turistů jako na Václaváku a tak musíme jet trochu slalom. Za nedlouho se dostáváme k nejvyššímu bodu výletu což je Památník obětem hor (1510m.n.m.) a odtud si vychutnáváme krásný výhled na Sněžku. Za dnešního slunečného počasí lahoda. Už zbývá jen poslední sjezd z kopce k Luční b. a hurá na místní regionální pívo a něco k zakousnutí.

Cesta zpět už je převážně z kopce dolů, tak se ještě zajedeme podívat na Friesovy boudy, kde mají také malý místní pivovar a vychutnáme si panoramatický výhled z terasy.

Po následujícím sjezdu zpět do Vrchlabí nám zbývá na baterii ještě cca 30% a to se uplně nešetřilo, baterii jsme nakonec vybili jízdou na benecko a přibrali dalších 350m výškových než se baterie uplně vybila. Celkem jsme zdolali nějakých 1700m výškových, což je více než dobré. Dle zkušeností je na každých 100m výškových potřeba tak 1Ah(u standartní 36V baterie). Dojezd v průměrně kopcovitém terénu když se průměrně šetří bych s tímto kolem viděl v rozsahu tak 80-110Km. Někdo šetří ještě víc a ujel by i 200Km, někdo jezdí na plný výkon a přípomoc hodně šidí, tam bych to viděl tak na 60Km.

 

Celkové hodnocení:

Elektrokolo Apache Manitou E3 předčilo očekávání ve všech směrech. Těžko něco vytýkat, jde o jedno z nejlepších elektrokol ve své kategorii.Některými parametry překonává i kola z vyšší cenové. Brzdy,tlumiče, vše dobře funguje, pěkný design, kolo je dobře vyvážené.Rám 19" díky prohnutí působí na oko jako menší rám a mohou jej využít i nižší osoby. Pokud na něj vleze někdo vyšší lze tam dát delší, nebo roznou 125mm stavitelný představec řidítek a padne mu akorát.

Posezónní výprodejová cena modelu je 37990,- s 16Ah baterií. Mají jej třeba zde